Ślizgi węglowe, zbieracze prądu
1. Zastosowanie
Spólka CARBO-GRAF Sp. z o.o. kontynuuje produkcję węglowych ślizgów do trakcji tramwajowej, trolejbusowej, kolejowej oraz przemysłowej rozpoczętą przez Zakłady Elektrod Węglowych w Raciborzu prze kilkudziesięciu laty. Wieloletnie doświadczenie oraz ciągła poprawa technologii wytwarzania skutkuje wyrobem konkurującym z powodzeniem z innymi producentami w branży wyrobów z węgla i grafitu.
Zakłady Elektrod Węglowych w Raciborzu były producentem zaopatrującym cały krajowy tabor szynowy za wyjątkiem trakcji kolejowej w węglowe nakładki do odbieraków prądu. Pozwalało to na ciągłe wdrażanie uwag odbiorców nakładek celem poprawy jakości oraz obniżania kosztów produkcji.
Obecnie te doświadczenia pozwalają spółce CARBO-GRAF produkować nakładki węglowe o wysokim wskaźniku jakości do ceny, co jest bardzo istotne dla klientów.
Korzyści stosowania odpowiednio dobranych ślizgów węglowych są bezsporne, zwłaszcza jeżeli chodzi głównie o zapewnienie takich parametrów jak:
-
trwałość przewodów trakcyjnych
-
eliminacja awarii zespawania odbieraka z przewodem trakcyjnym
-
eliminacji zakłóceń radiowych
-
obniżenie hałasu
-
obniżenie kosztów eksploatacji
2. Asortyment:
3. Wymiary oferowanych ślizgów i zbieraczy prądu
4. Parametry tworzyw kompozytowych
5. Badania i rozwój.
W ostatnim okresie CARBO-GRAF Sp. z o.o. rozwija technologię wytwarzania ślizgów węglowych klejonych do opraw aluminiowych pantografów tramwajowych i kolejowych w oparciu o własną technologię klejenia i konstrukcji opraw. Nasze ślizgi charakteryzują się innowacyjnością produktową polegającą na tym, że w jednym produkcie występuje zespół wielu cech funkcjonalnych i użytkowych takich jak:
-
zdolność nakładek stykowych ślizgów do przenoszenia dużych ładunków elektrycznych
-
wysoka trwałość i odporność na działanie systematycznie występujących obciążeń
-
użytkowych
-
wysoka wytrzymałość na ścieranie poprzez zoptymalizowanie twardości kompozytu
-
zwiększenie komfortu eksploatacji dla użytkownika
W tym zakresie współpracujemy z krajowymi ośrodkami naukowo- badawczymi, między innymi AGH Kraków, Instytut Materiałów Nieżelaznych Gliwice, Politechnika Śląska . Aktualnie pracujemy nad technologią wytwarzania tworzywa węglowego nowej generacji pozwalającą na znaczne obniżenie masy ślizgu , zmniejszenie rezystancji pomiędzy nakładką ślizgową a oprawą samonośną oraz poprawę dynamiki jego pracy.